Těší vás, že se loňský ročník zvýšil zájem fanoušků o hokej? Což se promítlo na vyšších návštěvách a především v Brně bylo prakticky neustále vyprodáno.
Samozřejmě, že nás divácký zájem potěšil. Průměrná návštěvnost byla třetí nejvyšší v novodobé historii Tipsport extraligy. Je to ale vždy velmi závislé i na sportovním úspěchu klubů, které mají velké haly. Letos se třeba sportovně nedařilo Pardubicím, přesto měly také nadprůměrnou návštěvnost, protože mají velkou základnu věrných fanoušků jako Kometa.
Co říkáte na čísla, která Kometa vykazovala v uplynulé sezóně? Ať už na sociálních sítích nebo ve sledovanosti v rámci projektu Hokejka a v České televizi?
Kometa patří z tohoto pohledu dlouhodobě k nejsledovanějším klubům. Kromě dobré práce klubu, letos samozřejmě přibyl i nádherný sportovní výsledek. Základna fanoušků je největší v Tipsport extralize, takže pokud se z jakýchkoliv důvodů nedostanou na stadion, sledují televizní či internetové přenosy.
Dá se porovnat sledovanost hokeje s fotbalem? Máte radost z toho, že divácký zájem je podobný a oba sporty jsou tedy v naší zemi hodně populární?
Budeme-li hovořit o srovnatelném parametru, tedy televizní sledovanosti na programu ČT sport je průměrná sledovanost fotbalu oproti číslům základní části vyšší. Hokejových přenosů je ale více a fanoušek si logicky vybírá utkání svého týmu. V Generali play-off, kde často záleží, jaké týmy se střetnou, jaký vznikne okolo série příběh, se sledovanost s fotbalem srovnává, leckdy bývá ta hokejová vyšší. Když proti sobě hraje klub z Moravy a Čech zpravidla se dívá vice fanoušků. Například když vyhrál Litvínov titul nad Třincem a Martin Ručinský končil kariéru, tak tato série poutala pozornost všech hokejových fanoušků i médií v zemi.
Jak jste spokojení s přístupem brněnského klubu v rámci spolupráce s BPA?
Považuji spolupráci za velmi příjemnou, přátelskou a profesionální. Samozřejmě řešíme témata, kde může dojít k rozdílné představě či kolizi s partnery, ale vždy mají obě strany zájem vzniklou situaci konstruktivně a kompromisně vyřešit. Vše je o vzájemné komunikaci a domnívám se, že ta probíhá na velmi dobré úrovni.
Na sociálních sítích je #Kometa hodně aktivní. Děkujeme fanouškům za velký zájem a budeme se i nadále snažit naše sítě rozvíjet! #matosmysl pic.twitter.com/mEJjw8QcCa
— HC Kometa Brno (@HCKometa) 14. června 2017
Foto: Jan Hrabal
Chystáte pro fanoušky nějaké nové projekty, na co se mohou v nové sezóně těšit?
BPA chystá novinku – dovednostní soutěže napříč Tipsport extraligou, nechejte se překvapit (úsměv). Jistě budou pokračovat aktivity partnerů Tipsport extraligy, pojišťovny Generali, Radegastu, Tipsportu, nyní pracují na přípravě nové sezony, čekáme na upřesnění. Bude pokračovat Hokejová tombola, jejíž úspěšný pilot proběhl právě na utkání Komety. Chceme se zaměřit na aktivity s Hokejkou, zejména na videoobsah, kde kromě přenosů přinášíme různé reportáže z prostředí klubů, hokejových osobností, mládeže a samozřejmě reprezentace.
Jaký ohlas vzbudil projekt Legenda pomáhá, který spojil celé hokejové hnutí v České republice a vzešel z dílny Komety Brno?
Přiznám se, že já osobně jsem tak velkou odezvu od fanoušků nečekala, přimlouvala jsem se za dražbu jen vybraných dresů, nikoliv celých týmů. Jsem moc ráda, že jsem se mýlila. Výsledky aukce i celou realizaci považuji ze velmi zdařilou, velký dík patří nejen Kometě za koncept a realizaci, ale též všem spolupracujícím klubům nejen z TELH a WSM ligy, i partnerům projektu.
Partner extraligy společnost Tipsport spustil během sezóny projekt „Hokejová tombola“. Který z týmů vybral nejvíce peněz, a na kterém stadionu byl největší zájem získat peníze a zároveň tím přispět na dobrou věc?
Tzv. 50/50 loterie probíhá několik let v zámoří, my jsme ji chtěli adaptovat pro extraligu již v roce 2010. Oslovili jsme tenkrát Tipsport, který vlastnil potřebné loterijní licence, ale až nová legislativa umožnila, byť s nějakým omezením, tuto ideu od roku 2017 zrealizovat. Jelikož první s aktivitou začala Kometa, tak právě jí se podařilo vytěžit nejvíce prostředků, a sice přes 240 tisíc pro Nadační fond Kometa, který pomáhá hlavně dětem s poruchami autistického spektra, a okolo 200 tisíc bylo vyplaceno výhercům, kteří se o svoji výhru řádně přihlásili. Tombolu postupně realizovalo dalších šest klubů a ostatní jsou připraveny zahájit od nové sezóny. Věřím, že hokejová tombola je projekt, který bude generovat prostředky pro dobrou věc a bude atraktivní pro diváky, kteří mohou vyhrát za 50 Kč při utkání na stadionu velmi zajímavé finanční částky. Uvidíme za rok, jak si Kometa a její fanoušci vedli.
Letos extraliga oslavila 80. sezónu. Symbolicky ji vyhrála Kometa, která na dvanáctý titul čekala dlouhých 51 let. Navíc se do extraligy vrátila i Jihlava, další hokejový gigant na naší mapě…
Je to pěkné, to jsou ty příběhy, které lákají fanoušky i média, a nám i klubům pomáhají držet zájem o dění i mimo led. Že každá sezóna je v jistém ohledu specifická. Proto si musíme vážit historie každého klubu, hokejových osobností i všech fanoušků klubů Tipsport extraligy, kteří část svého života a třeba i v několika generacích spojují s hokejem. Přeji tímto Kometě vše nejlepší, mnoho úspěchů, fanoušků i věrných partnerů do další sezony. Hlavně si važte a ochraňujte Vaše jedinečné „Komeťácké hokejové srdce“, protože to Vás dovedlo tam, kde dnes Kometa je.